Strokovnjaki strokovnjakom

Strokovnjaki, ki se posvečajo razvoju družinske pismenosti v svojem okolju, se srečujejo z različnimi skupinami udeležencev. Delo z njimi je vsakokrat nekoliko drugačno. A kot pri vsakem delu se nabirajo izkušnje, ki so uporabne tudi za druge, pojavljajo se težave, ki so skupne različnim strokovnjakom. Zato je dobro, da obstaja tako možnost izmenjave izkušenj kakor tudi rešitev podobnih težav, da bo vsak od njih hitreje napredoval.

Postavite vprašanje našim strokovnjakom.

15 + 12 =

Vprašanja in odgovori

Kako izbrati vsebino za srečanje s starši, da bodo čim dejavnejši?

Odgovor:

Za uspešno izpeljavo srečanja je pomembno, da »zaposlimo« vse udeležence srečanja in da enostavno prepoznajo uporabnost tistega, kar delajo. Po več srečanjih nastane nabor vsebin/dejavnosti, ki jih lahko uporabimo tudi kasneje.

Naštetih je nekaj vsebin srečanj, ki so se izkazale za primerne:

  • Pomoč pri domačem delu za šolo: kako napisati spis, kako reševati besedilne računske naloge.
  • Obisk najbližje knjižnice ali druge kulturne ustanove v domačem kraju. Obisk naravne znamenitosti v domačem kraju. Pred tem je se je treba na ogled pripraviti, pregledati dostopno literature, ki govori o kraju obiska.
  • Otroci in odrasli naredijo plakat ali majhno knjižico o domačem okolju: kdaj je naselje nastalo, kako je dobilo ime itn. Poiščejo informacije doma, v knjižnici ali v muzeju. Pogledajo, kako je domači kraj predstavljen na zemljevidu. Obiščejo naravne in kulturne znamenitosti, pridobijo si ali naredijo kakšno fotografijo. Naredijo izbor pomembnih podatkov, jih združijo in zapišejo.
  • Vsebine, povezane z zdravjem in zdravim načinom življenja.
  • Kulinarika: priprava enostavne jedi, zapisovanje recepta (sestavine in količine), izmenjava receptov itn.
Kako povabiti in pridobiti tiste starše, ki bi jim udeležba na srečanju o družinski pismenosti najbolj korstila?

Odgovor:

Pridobivanje staršev je občutljiva in zahtevna naloga na začetku izvajanja srečanj.  V najboljšem položaju so vzgojiteljice in učiteljice v nižjih razredih osnovne šole, ker se dnevno srečujejo s starši.

Če želimo pridobiti starše, ki manj lahko pomagajo svojim otrokom pri uvajanju v pismenost, se najbolj obnese osebni kontakt. Staršem lahko razložimo, kaj bo na srečanju in zakaj bi jim lahko koristilo. Dobro je izdelati prijeten plakat, ki bo na vratih igralnice ali učilnice, kot opomnik in spodbuda.

Ko vabimo starše na popoldanske dejavnosti, se moramo zavedati, da so zelo obremenjeni in da mnogi objektivno nimajo časa.

Andragoški center Republike Slovenije
Šmartinska 134a
1000 Ljubljana
Tel: 01 5842 560
E-mail: info@acs.si
Andragoški center Slovenije

Vzpostavitev spletne strani sta omogočili:

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport

Ministrstvo za kulturo

Ministrstvo za kulturo

Spremljajte nas v družbenih omrežjih:

Andragoški center Republike Slovenije
Šmartinska 134a
1000 Ljubljana
Tel: 01 5842 560
E-mail: info@acs.si

Vzpostavitev spletne strani sta omogočili:

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport

Spremljajte nas v družbenih omrežjih:

Andragoški center Slovenije

Ministrstvo za kulturo

Ministrstvo za kulturo
© 2019 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane. Politika zasebnosti | Pravna obvestila
Share This