100 in 1 nasvet za spodbujanje pismenosti
100 in 1 nasvet za spodbujanje pismenosti

Branje, ljubezen do branja in razvoj bralne kulture se začnejo doma. V nadaljevanju boste našli številna priporočila, kako lahko pomagate svojim otrokom, da bodo postali uspešni bralci za vse življenje. Izberite tista, ki bodo najbolj ustrezala vašemu otroku.

Starši – prvi učitelji svojih otrok
Starši – prvi učitelji svojih otrok

Največ lahko za pismenost svojih otrok storijo starši sami, in sicer tako, da ustvarijo ugodno učno okolje kar doma. S svojimi otroki preživljajo kakovosten čas, v katerem počnejo stvari, ki jih navdušujejo. Učenje pismenosti za večino otrok pravzaprav ni nič drugega kot kombinacija pozornosti, čustvene povezanosti in komunikacije.

Družinska pismenost in njen vpliv na družine
Družinska pismenost in njen vpliv na družine

Družinska pismenost pokriva različne dejavnosti, povezane z rabo pismenosti v družini, ko hkrati sodelujejo različne generacije in se skupaj učijo. V osnovi teh dejavnosti so branje, pisanje in računanje. Vključuje pa tudi bralno kulturo in navade, povezane s pismenostjo.

previous arrow
next arrow
100 in 1 nasvet za spodbujanje pismenosti
100 in 1 nasvet za spodbujanje pismenosti

Branje, ljubezen do branja in razvoj bralne kulture se začnejo doma. V nadaljevanju boste našli številna priporočila, kako lahko pomagate svojim otrokom, da bodo postali uspešni bralci za vse življenje. Izberite tista, ki bodo najbolj ustrezala vašemu otroku.

Starši – prvi učitelji svojih otrok
Starši – prvi učitelji svojih otrok

Največ lahko za pismenost svojih otrok storijo starši sami, in sicer tako, da ustvarijo ugodno učno okolje kar doma. S svojimi otroki preživljajo kakovosten čas, v katerem počnejo stvari, ki jih navdušujejo. Učenje pismenosti za večino otrok pravzaprav ni nič drugega kot kombinacija pozornosti, čustvene povezanosti in komunikacije.

Družinska pismenost in njen vpliv na družine
Družinska pismenost in njen vpliv na družine

Družinska pismenost pokriva različne dejavnosti, povezane z rabo pismenosti v družini, ko hkrati sodelujejo različne generacije in se skupaj učijo. V osnovi teh dejavnosti so branje, pisanje in računanje. Vključuje pa tudi bralno kulturo in navade, povezane s pismenostjo.

previous arrow
next arrow
Razsežnosti družinske pismenosti v predšolskem okolju

NE SPREGLEJTE

Razsežnosti družinske pismenosti v predšolskem okolju

Otroci so od rojstva do vstopa v šolo vključeni v različne dejavnosti, povezane s pismenostjo. Mnoge med njimi so vsakdanje, dostopne in skupne velikemu številu otrok: branje napisov, navodil, časopisov, kuharskih receptov, pisanje nakupovalnih listkov, zapisovanje številk, elektronskih sporočil (sms) ipd.

Zakaj je pomembno, da otrokom beremo že od rojstva

NE SPREGLEJTE

Zakaj je pomembno, da otrokom beremo že od rojstva

Branje v starostnem obdobju od 0 do 3 let ima izjemno pomemben vpliv na otrokov razvoj in pripravo na prihodnje učenje. Ta zgodnja izkušnja z literaturo igra ključno vlogo pri razvoju jezikovnih sposobnosti, kognitivnih veščin, čustvenega razumevanja in spodbujanju vezi med staršem in otrokom.

Otroci in mediji

NE SPREGLEJTE

Otroci in mediji

Mediji, predvsem elektronski, so postali pomembni sooblikovalci naše družbe in sestavni del našega življenja in življenja naših otrok. Mnogi pa si tudi že težko predstavljajo življenje brez interneta, zato se pojavlja vedno več vprašanj, kako ta medij pravilno in varno približati tudi otrokom.

Izhodišča pri razvijanju zgodnje pismenosti

NE SPREGLEJTE

Izhodišča pri razvijanju zgodnje pismenosti

V domači in tuji strokovni literaturi obstajajo seznami priporočenih dejavnosti in didaktična gradiva za razvoj zgodnje pismenosti. Na tem mestu smo izbrali tista temeljna načela, ki bodo lahko vodila tako starše kot tudi vzgojitelje in knjižničarje pri delu s starši.

Prvine zgodnje pismenosti

NE SPREGLEJTE

Prvine zgodnje pismenosti

Otrok v predšolskem obdobju razvije posamezne sposobnosti in spretnosti, ki mu omogočajo razumevanje sistema pisave in odprejo vrata v pismenost. Predšolske izkušnje in pridobljena znanja, kot so glasovno zavedanje, poslušanje in pripovedovanje ter branje knjig, skrajšajo potek njegovega opismenjevanja.

Igre za po poti in doma

NE SPREGLEJTE

Igre za po poti in doma

Ideja za šest plakatov s skupnim naslovom IGRE ZA PO POTI IN DOMA je nastala na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru na podlagi preučevanja gradnikov bralne pismenosti v okviru projekta OBJEM, ki ga vodi Zavod RS za šolstvo. S plakati želimo opozoriti na to, da se bralna pismenost razvija na vsakem koraku in pri vseh dejavnostih, s katerimi se otrok sreča v vrtcu ali kot učenec oziroma učenka v šoli (formalno učenje), na krožkih (neformalno učenje) in v družinskem okolju zlasti kot neformalno učenje. Pismenosti se otrok torej ne uči le pri jezikovnih predmetih, temveč pri vseh predmetnih področjih v vrtcu in vseh predmetih v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju, pa tudi v vsakdanjem življenju z uporabo veščin bralne pismenosti.

Ali obvladujete življenjske izzive?

NE SPREGLEJTE

Ali obvladujete življenjske izzive?

Veliko je izzivov v življenju, pred katerimi se znajdemo praktično vsak dan. Že samo branje navodil iz škatlice zdravil, brskanje za informacijo po spletu, izpolnjevanje obrazcev … Če želite en košček svojega vsakdanjika videti v drugačni luči in preizkusiti svoje spretnosti, berite dalje in spoznajte SVOS.

Kviz Kateri tip bralca ste?

NE SPREGLEJTE

Kviz Kateri tip bralca ste?

Ste kdaj premišljevali o svojem branju, predvsem o tistem, ki ni obvezno in je povezano predvsem z vašo odločitvijo in izbiro? Kako, na kakšen način berete, ko berete iz užitka?
Rešite zabavni kviz in preverite, kateri tip bralca ste.

Družinsko življenje in pismenost

NE SPREGLEJTE

Družinsko življenje in pismenost

Vsaka družina in vsi njeni člani so ne glede na njihov družbeni položaj v stiku s pismenostjo v najširšem pomenu besede. Večina otrok se že pred vstopom v šolo seznani z različnimi oblikami tiska in si pridobi določene izkušnje in znanja, povezane z opismenjevanjem.

Družinska pismenost v predšolskem obdobju

NE SPREGLEJTE

Družinska pismenost v predšolskem obdobju

Raziskave kažejo, da so vplivi domačega okolja pomembni ter da se pogostost in kakovost dejavnosti v domačem okolju, povezanih s pismenostjo, močno odražata na otrokovi uspešnosti v procesu opismenjevanja kot tudi kasneje v kompetentnosti pri uporabi različnih veščin, povezanih s pismenostjo.

next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow
Otroci in mediji
NE SPREGLEJTE
Otroci in mediji

Mediji, predvsem elektronski, so postali pomembni sooblikovalci naše družbe in sestavni del našega življenja in življenja naših otrok. Mnogi pa si tudi že težko predstavljajo življenje brez interneta, zato se pojavlja vedno več vprašanj, kako ta medij pravilno in varno približati tudi otrokom.

Kviz Kateri tip bralca ste?
NE SPREGLEJTE
Kviz Kateri tip bralca ste?

Ste kdaj premišljevali o svojem branju, predvsem o tistem, ki ni obvezno in je povezano predvsem z vašo odločitvijo in izbiro? Kako, na kakšen način berete, ko berete iz užitka?
Rešite zabavni kviz in preverite, kateri tip bralca ste.

Zakaj je pomembno, da otrokom beremo že od rojstva
NE SPREGLEJTE
Zakaj je pomembno, da otrokom beremo že od rojstva

Branje v starostnem obdobju od 0 do 3 let ima izjemno pomemben vpliv na otrokov razvoj in pripravo na prihodnje učenje. Ta zgodnja izkušnja z literaturo igra ključno vlogo pri razvoju jezikovnih sposobnosti, kognitivnih veščin, čustvenega razumevanja in spodbujanju vezi med staršem in otrokom.

Igre za po poti in doma
NE SPREGLEJTE
Igre za po poti in doma

Ideja za šest plakatov s skupnim naslovom IGRE ZA PO POTI IN DOMA je nastala na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru na podlagi preučevanja gradnikov bralne pismenosti v okviru projekta OBJEM, ki ga vodi Zavod RS za šolstvo. S plakati želimo opozoriti na to, da se bralna pismenost razvija na vsakem koraku in pri vseh dejavnostih, s katerimi se otrok sreča v vrtcu ali kot učenec oziroma učenka v šoli (formalno učenje), na krožkih (neformalno učenje) in v družinskem okolju zlasti kot neformalno učenje. Pismenosti se otrok torej ne uči le pri jezikovnih predmetih, temveč pri vseh predmetnih področjih v vrtcu in vseh predmetih v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju, pa tudi v vsakdanjem življenju z uporabo veščin bralne pismenosti.

Razsežnosti družinske pismenosti v predšolskem okolju
NE SPREGLEJTE
Razsežnosti družinske pismenosti v predšolskem okolju

Otroci so od rojstva do vstopa v šolo vključeni v različne dejavnosti, povezane s pismenostjo. Mnoge med njimi so vsakdanje, dostopne in skupne velikemu številu otrok: branje napisov, navodil, časopisov, kuharskih receptov, pisanje nakupovalnih listkov, zapisovanje številk, elektronskih sporočil (sms) ipd.

Družinska pismenost v predšolskem obdobju
NE SPREGLEJTE
Družinska pismenost v predšolskem obdobju

Raziskave kažejo, da so vplivi domačega okolja pomembni ter da se pogostost in kakovost dejavnosti v domačem okolju, povezanih s pismenostjo, močno odražata na otrokovi uspešnosti v procesu opismenjevanja kot tudi kasneje v kompetentnosti pri uporabi različnih veščin, povezanih s pismenostjo.

Ali obvladujete življenjske izzive?
NE SPREGLEJTE
Ali obvladujete življenjske izzive?

Veliko je izzivov v življenju, pred katerimi se znajdemo praktično vsak dan. Že samo branje navodil iz škatlice zdravil, brskanje za informacijo po spletu, izpolnjevanje obrazcev … Če želite en košček svojega vsakdanjika videti v drugačni luči in preizkusiti svoje spretnosti, berite dalje in spoznajte SVOS.

Prvine zgodnje pismenosti
NE SPREGLEJTE
Prvine zgodnje pismenosti

Otrok v predšolskem obdobju razvije posamezne sposobnosti in spretnosti, ki mu omogočajo razumevanje sistema pisave in odprejo vrata v pismenost. Predšolske izkušnje in pridobljena znanja, kot so glasovno zavedanje, poslušanje in pripovedovanje ter branje knjig, skrajšajo potek njegovega opismenjevanja.

Izhodišča pri razvijanju zgodnje pismenosti
NE SPREGLEJTE
Izhodišča pri razvijanju zgodnje pismenosti

V domači in tuji strokovni literaturi obstajajo seznami priporočenih dejavnosti in didaktična gradiva za razvoj zgodnje pismenosti. Na tem mestu smo izbrali tista temeljna načela, ki bodo lahko vodila tako starše kot tudi vzgojitelje in knjižničarje pri delu s starši.

Družinsko življenje in pismenost
NE SPREGLEJTE
Družinsko življenje in pismenost

Vsaka družina in vsi njeni člani so ne glede na njihov družbeni položaj v stiku s pismenostjo v najširšem pomenu besede. Večina otrok se že pred vstopom v šolo seznani z različnimi oblikami tiska in si pridobi določene izkušnje in znanja, povezane z opismenjevanjem.

next arrownext arrow
previous arrowprevious arrow

Pogosto starši mislijo, da so njihovi pomisleki edinstveni in nezanimivi za druge. Vendar se največkrat izkaže, da se s podobnimi vprašanji prej ali slej srečujejo tudi drugi.
Zato vprašajte strokovnjaka. Njegov odgovor bo lahko pomagal tako vam kot drugim staršem s podobno težavo.

Pogosto starši mislijo, da so njihovi pomisleki edinstveni in nezanimivi za druge. Vendar se največkrat izkaže, da se s podobnimi vprašanji prej ali slej srečujejo tudi drugi.
Zato vprašajte strokovnjaka. Njegov odgovor bo lahko pomagal tako vam kot drugim staršem s podobno težavo.

Dobrodošli na našem blogu!

Na blogu odpiramo prostor za dialog o aktualnih temah in vprašanjih družinske pismenosti in bralne kulture.
K sodelovanju vabimo strokovno in širšo javnost, učitelje, vzgojitelje, svetovalne delavce, izobraževalce odraslih, načrtovalce politik, teoretike in praktike, ki jih področje družinske pismenosti zanima poklicno in osebno.

Zakladnica bralnih dogodkov po vsej Sloveniji

Logotip v obliki NMSB 24 - Nacionalnega meseca skupnega branja 2024
Nagrajene knjige
previous arrowprevious arrow
citat21
citat20
citat19
citat18
citat17
citat16
citat15
citat14
citat13
citat12
citat11
citat10
citat09
citat08
citat07
citat06
citat05
citat04
citat03
citat02
citat01
next arrownext arrow
Skip to content